PDA

View Full Version : Škola za tambure u Zagrebu


_maestro_
22-09-2007, 12:17
evo informacije koju sam upravo saznao... vjerojatno bi mogla nekoga zanimati.
osim srednje glazbene skole "balokovic" u zagrebu funkcionira i privatna niza glazbena skola u kojoj se mogu uciti svirati tambure.
skola ima trenutno oko 160 polaznika, uglavnom gitara, violina i ostali standardni instrumenti.
tamburasa ima svega nekoliko... za sada.
skolu vodi prof. zdravko miladin, diplomirao je gitaru, ali tamburasima je poznat kao primas iz agramera. postava agramera iz 90-tih godina, bio je primas nakon mire kozine i zoltana horvata...nekad je svirao i u kudu igk u zagrebu, isto prim.
upravo sam se cuo s njim, pa kad mi posalje svoju brosuru bit ce vise informacija.
za sada toliko.

saky
22-09-2007, 12:28
to postoji vec dugo..nekako mi se glazbena "Balokovic" cini kao bolja solucija za djecu, ako ne i pocetak u nekom od kudova..samo moje misljenje..

_maestro_
22-09-2007, 12:39
znam da postoji dugo, ali nisam znao da radi s tamburašima.
a za balokovic pak nisam znao da imaju nizu glazbenu. :rolleyes:

_maestro_
26-09-2007, 11:42
evo nekih podataka o skoli pod nazivom muzicki atelje; skola za klasicnu, rock i pop glazbu (a i sire :) )

LINK NA STRANICU SKOLE (www.muzickiatelje.hr)

e-mail: info@muzickiatelje.hr
tel: 098 170 44 72

- odjel klasicne glazbe
- odjel za rock i pop
- tamburaski odjel

specificnosti skole u odnosu na program ostalih glazbenih skola:
- glazbena igraonica za predskolski uzrast
- obavezan klavir u 6. zavrsnom razredu, bez obzira na osnovni instrument, jer onima koji idu dalje u srednju glazbenu skolu, klavir ionako postaje obavezan.
- uz standardnu teoretsku nastavu (solfeggio) uvedena je i obuka za koristenje glazbenog software-a...
- ljetni tecajevi

nastava se odrzava na 2 lokacije.
u zapadnom dijelu grada, u preckom, beethovenova 2
i u istocnom dijelu u harambasicevoj 14...

NJUNJO_HR
04-12-2008, 00:59
Dragi tamburaši, trebal bi jedan savjet u vezi glazbene naobrazbe sviranja bisernice.
Upisal bi glazbenu školu, ali problem je u tome da su upisi već davno prošli, a nastava
već daleko odmakla. Na netu sam našel uz gl. škole Baloković i Muzički atelje
još par ali nemaju tamburaški odjel tak da one nisu baš od koristi.
Drugi problem je kaj ja imam 25 godina i pitanje je dal bi me glazbene
škole htjele upisati.

Videl sam da na stranici od Muzičkog ateljea imaju nekaj kaj se zove
"IZBORNI PROGRAM 2" i tu imaju individualnu nastavu za odrasle.
E sad ovo mi se čini ok zato jer M. Atelje radi po semistrima i mogel bi
onda to upisati možda u drugom mjesecu. Cijena je za mene studenta dosta
velika, ali ako je kadar kvalitetan i stručan onda sve 5.
Još jedna mogućnost je ići kod nekoga na privatne sate sviranja.
Ali kod koga?

Malo o mojem sviranju i znanju. Od sredine osmog mjeseca sviram svaki dan bar 1h, a obično i više.
Osim kad sam bil na apsolventskom pa sam imal pauzu. Sviram na g-bisernici od Kosa.
Kupil sam si ove knjige i po njima sviram:
Mihael Ferić: Svirajte tambure 1 kvartnog g-sustava (http://www.skolska.com.hr/hrv/page.asp?item=021716&act=more)
te
Željko Bradić: Škola za tambure 1, 2, 3 (http://www.skolska.com.hr/hrv/page.asp?act=searchresults&pojam=bradi%E6) kvartnog g-sustava

Uz laganu pomoć prijatelja koji je završil osnovnu glazbenu savladal sam
neke korake. Prošel sam knjigu od Ferića i sad sviram po Bradićevoj za
1.razred. Trenutno sam na 13toj lekciji od 40.
Ferićeva knjiga je jako dobra za početnike jer su sa relativno dosta teksta
objašnjene stvarčice. Pogoto ako svirate bez učitelja pa dobro dođe tekst.
Bradićeva knjiga je već u drugoj težinskoj klasi. To sam odmah po prvim
vježbicama osjetil.

Glazbenog iskustva imam već od prije jer sam sviral ko mali par godina
sintić i onda su me roditelji upisali u glazbenu na klavir. No nažalost nisam
završil 6ti razred jer se poklopil sa prvim razredom gimnazije i došlo u raspored
malo više cura, izlazaka, cuge... a onda je došel i faks i piano sam viđal sam
za vikende kad sam doma došel. Nekaj znam, ali jako puno sam i zaboravil...

Smatram da bi bilo najbolje u glazbenu ić ali kam ići sad do devetog mjeseca.
M. atelje ili imate nekoga za preporučiti.

Znam da ste većina vas već možda zaboravili svoje početničke korake.
Ja sam ih tek par napravil. Prošvrljal sam kroz cijeli forum u potrazi za dobrim
savjetima. Tu je zonzijev savjet od prelasku sa žice na žicu, pa razgibavanje
i "teretana" prstiju. Pa jedan zgodni je sviranje 2min kombinacije mali i prstenjak
pa 2min prstenjak i srednjak pa 2min srednjak i kažiprst i to sve po svi žicama.
Tu je još šetnja malog i prstenjaka od tanjih žica prema debljim. Nakon toga
idem svirati ljestvice i rastavlje akorde. Trenutno samo C i G dur. I tek poslje
toga idem svirati vježbice. Dok sam gotov i zmučen za kraj još odsviram
ljestice i rastavljene akorde i fajrunt.

Malo sam se raspisal ali..... najte ništ zamerit....

bando
04-12-2008, 08:59
Za sviranje tambure ti je najbolji neki KUD. Tamo nebi trebao biti problem ni godine ni tvoje glazbeno znanje.

Ne bih ti baš preporučio da učiš tamburu svirati u glazbenoj školi... Tamo je sve nekako "umjetno" što se tiče tambura...

KDL
04-12-2008, 10:37
Njunjo pozdrav!
Ne slažem se sa gospodinom koji ti je rekao da je u glazbenoj za tambure sve nekako "umjetno", jer i sam radim u glazbenoj školi i predajem upravo tambure kao osnovni instrument. To je dugotrajan i iscrpljujući proces od 10-ogodišnjaka napraviti dobrog glazbenika kroz 6, ili više godina školovanja, no od nekoga tvoje generacije-to bi bilo daleko lakše! Isto tako ti ne bi preporučio ni nekakav KUD, ukoliko u tom KUD-u ne radi voditelj koji ima barem nekakve osnove za tamburu: od držanja instrumenta, desne ruke, prstometa, itd.
Pošto ti, pretpostavljam, ne težiš tome da postaneš profesionalac u nekom kratkom roku, moja ti je preporuka da kontaktiraš nekog dobrog svirača u tvojoj blizini, i uz par sati instrukcija, i uz te knjige koje imaš sve će biti jasno! Ostalo je sve na tebi, i vremenu koje ćeš posvetiti tamburici!
Veliki pozdrav!

basdžija
04-12-2008, 10:41
Njunjo pozdrav!
Ne slažem se sa gospodinom koji ti je rekao da je u glazbenoj za tambure sve nekako "umjetno", jer i sam radim u glazbenoj školi i predajem upravo tambure kao osnovni instrument. To je dugotrajan i iscrpljujući proces ... Ostalo je sve na tebi, i vremenu koje ćeš posvetiti tamburici!
ma sve potpisujem ,
ali gdje nađe ono tamburici znaš da mi alergija iskače na tu riječ !
sorry kdl morao sam :krez::krez::krez:

_maestro_
04-12-2008, 11:22
ma sve potpisujem ,
ali gdje nađe ono tamburici znaš da mi alergija iskače na tu riječ !

:krez: ima ovdje podosta koji pate od te alergije.
evo i mene počelo svrbiti iza ušiju. i lijevo oko mi nešto titra.

********************************************

inače, za individualno učenje sviranja tambure, kud je jedno od rješenja, ali samo zato što je neko bolje rješenje teško ili nikako dostupno.
pri tome treba imati u vidu da svaki kud ima svoje prioritete koji često nisu u skladu s prioritetima zainteresiranih da uče svirati.
puno toga je zato prepušteno samom stavu voditelja tamburaša u tom kudu, i kao što KDL kaže, od voditelja zavisi kako će se stvar s učenjem od početka ići i da li će uopće biti moguća.

treba svakako imati u vidu da kud nije glazbena škola, nego se eventualno na učenje sviranje u kudu može gledati kao na grupni rad sa cijelim orkestrom.
onaj način individualne nastave jednostavno u kudu ne postoji, nije moguć. nema niti solfeggia niti ikakve posebno organizirane teoretske nastave.

unatoč svemu tome, do prije 10-15 godina, kudovi su u zagrebu bili jedino mjesto gdje se moglo učiti svirati tamburu. do tada u zagrebu nisu postojale baš nikakve glazbene škole s predmetom tambura i mogu tvrditi da su sve generacije zagrebačkih tamburaša osim ovih najmlađih kao npr. bend prava stvar stasali po zagrebačkim folklornim društvima i tamburaškim orkestrima.
znači ipak nije nemoguće, iako je daleko od idealnog.

i ja sam isto jedan od tamburaša poniklih u kudu. (iako sam paralelno išao i u glazbenu školu, samo ne za tambure, ali ipak je bilo od velike pomoći)

u krajnjoj liniji, od samog pojedinca, njegove volje, upornosti i talenta ISKLJUČIVO zavisi hoće li postati svirač ili ne. to su nužni i dovoljni uvjeti. ako oni nisu ispunjeni, đabe su i najbolje škole. ako ti uvjeti pak jesu ispunjeni, čovjek će prosvirati i bez ikakve pomoći.
sve ostalo je manje bitno i služi kao katalizator, pospješivač u cijelom procesu. dobra glazbena škola i dobar nastavnik je najbolje rješenje, najbolji katalizator, ali ako nema toga, i sviranje u kudu može samo biti od pomoći...

KDL
04-12-2008, 11:39
Slažem se potpuno s tobom maestro!
Ipak je kod vas u Zagrebu situacija daleko povoljnija što se tiče "stasanja" u KUD-ovima, jer imate stručne kadrove za svaku sekciju, od plesne, pa do glazbene skupine! Moj post se više odnosio na stanje kod nas u slavoniji gdje samoprozvani "učitelji" (neka se nitko ne uvrijedi) uče ljude plesati, a što mene najviše smeta, i svirati!!!
I ja sam kao i većina tamburaša krenuo u KUD-u, no u to vrijeme nisam imao nikoga da me navede na pravi put, tako da sam sate proveo tržeći, i drilajući stvari koje su (Bogu hvala) danas mladim naraštajima pruženi na dlanu, i puno brže postižu željene rezultate!

KDL
04-12-2008, 11:46
Basdžija, pa čovjek svira tambur*cu!!!

_maestro_
04-12-2008, 12:00
Slažem se potpuno s tobom maestro!
Ipak je kod vas u Zagrebu situacija daleko povoljnija što se tiče "stasanja" u KUD-ovima, jer imate stručne kadrove za svaku sekciju, od plesne, pa do glazbene skupine! Moj post se više odnosio na stanje kod nas u slavoniji gdje samoprozvani "učitelji" (neka se nitko ne uvrijedi) uče ljude plesati, a što mene najviše smeta, i svirati!!!

uf, sad si dirnuo u jedno drugo bolno mjesto koje bi moglo biti tema samo za sebe.
stručnost i kompetentnost voditelja...
ok, u zagrebu ima ljudi koji su dobri voditelji i koji znaju šta rade, ali nažalost ima i takvih primjera kojima bi doslovno trebalo ZABRANITI da uče djecu bilo čemu... sviranju, plesanju, pogotovo pjevanju...

u nekoliko navrata sam se borio (i upravo to mi je bio najveći gušt, ako bih uspio) ispravljati krive drine koje je s nekom dječjom grupom tamburaša napravio neki prethodni voditelj.
treba stvarno biti kreten pa od inače muzikalne djece, sa sluhom i dobrim osjećajem za ritam uspjeti napraviti da potpuno oguglaju na krivo sviranje da sami ne čuju i osjete da istrzavaju krivi ton, da im postane potpuno normalno svirati nešto što zvuči potpuno nesuvislo i neprobavljivo, jer je eto taj "voditelj" išao pisati svoje "aranžmane" i time naviknuo djecu da nesuvislo postavljen harmonijski slog, sviranjke u nekim čudnim intervalima...
ma šta pričam, jednom ću ako ga nabavim staviti na forum sliku stranice iz tog "aranžmana", sve će biti jasno.
trenutno nemam niti jednu, jer sam ih odmah nakon što sam vidio o čemu se radi poderao i bacio u smeće. :mad:

raditi takve stvari kakve rade neki "voditelji" bi trebalo zabraniti, jer se takvim radom stvara samo šteta. bolje je ne raditi ništa nego tako.

KDL
04-12-2008, 12:29
O tome ti ja pričam!
Dolazi mi jednom prilikom jedan čovjek i vodi sina!
Kaže on meni: mali je neviđeni talent, pa da ga malo poslušam i tako... Svira tako mali, i nakon nekog vremana pitam ja njega zašto ne koristi mali prst?
On odgovara: Pa moj učitelj mi je rekao da pravi tamburaši mogu sve odsvirati sa tri prsta!?!?!?!?
Ja mu lijepo dam jednu kromatsku ljestvicu kroz dvije oktave sa prstometom, i označenim mjestima prelaska sa na drugu žicu, i pošaljem ga natrag njegovom učitelju da mu on pokaže kako to odsvirati sa "tri" prsta u brzom tempu!!!
Tko će to dijete dovesti na pravi put? Nema ništa gore od ispravljanja nečijih pogrešaka!

NJUNJO_HR
04-12-2008, 13:17
Za sviranje tambure ti je najbolji neki KUD. Tamo nebi trebao biti problem ni godine ni tvoje glazbeno znanje.

Ne bih ti baš preporučio da učiš tamburu svirati u glazbenoj školi... Tamo je sve nekako "umjetno" što se tiče tambura...
Mene najviše muće godine... Ta nazovimo "umjetnost" ima svoju svrhu.
Sad dok sam stariji vidim prednosti glazbene. Prije glazbene kao što sam
rekao svirao sintić godinu dana kod profesorice koja mi je predavala klavir
i još godinu dana kod jednog stričeka. Kod ovog stričeka sam jako puno
naučil. Čak i dan danas su mi u glavi neke stvari koje mi je on pokazal.


Njunjo pozdrav!
Ne slažem se sa gospodinom koji ti je rekao da je u glazbenoj za tambure sve nekako "umjetno", jer i sam radim u glazbenoj školi i predajem upravo tambure kao osnovni instrument. To je dugotrajan i iscrpljujući proces od 10-ogodišnjaka napraviti dobrog glazbenika kroz 6, ili više godina školovanja, no od nekoga tvoje generacije-to bi bilo daleko lakše! Isto tako ti ne bi preporučio ni nekakav KUD, ukoliko u tom KUD-u ne radi voditelj koji ima barem nekakve osnove za tamburu: od držanja instrumenta, desne ruke, prstometa, itd.
Pošto ti, pretpostavljam, ne težiš tome da postaneš profesionalac u nekom kratkom roku, moja ti je preporuka da kontaktiraš nekog dobrog svirača u tvojoj blizini, i uz par sati instrukcija, i uz te knjige koje imaš sve će biti jasno! Ostalo je sve na tebi, i vremenu koje ćeš posvetiti tamburici!
Veliki pozdrav!
Sviranje u KUD me baš ne privlači, zapravo bolje bi bilo reći učiti svirati u
KUDu. Za to je kriv _maestro_ :D zbog izjava da se jednostavno u KUD mora
naučiti svirati program i da tu dalje prestaje sve. Nakon kaj dosegneš neku
razinu dalje ideš sam. A i pitanje je na kaj bi ličilo to moje sviranje.
Ne želim da neko misli da ja omaložavam sviranje u KUDu. Svirati možeš
tek dok naučiš. Takav dojam sam dobil iz onoga kaj sam tu na forumu
pročital. Zato prednost dajem glazbenoj i instrukcijama :).

Fala na savjetu KDL. Ja bum i dalje sviral po knjigicama jer su vježbice
poredane na način da u svakoj grupi naučiš neki novi detalj...
Veliki Pozdrav i tebi KDL.

ma sve potpisujem ,
ali gdje nađe ono tamburici znaš da mi alergija iskače na tu riječ !
sorry kdl morao sam :krez::krez::krez:

Kak je rekel moj profesor hrvatskog u srednjoj, pišite kaj jednostavnije.
Netreba pisati Ja sam išao u dućan. Dosta je Išao sam u dućan. :D :D :D


EDIT: baš mi nije kvotanje najbolje ispalo i nisam uspel složiti da bude kak spada
[quote=_maestro_]
:krez: ima ovdje podosta koji pate od te alergije.
evo i mene počelo svrbiti iza ušiju. i lijevo oko mi nešto titra.

inače, za individualno učenje sviranja tambure, kud je jedno od rješenja, ali samo zato što je neko bolje rješenje teško ili nikako dostupno.
pri tome treba imati u vidu da svaki kud ima svoje prioritete koji često nisu u skladu s prioritetima zainteresiranih da uče svirati.
puno toga je zato prepušteno samom stavu voditelja tamburaša u tom kudu, i kao što KDL kaže, od voditelja zavisi kako će se stvar s učenjem od početka ići i da li će uopće biti moguća.
[/qoute]

Meni treba neko ko pola sata bude posvećen samo meni. Da vidi i kaže
e sinko to ti treba ovak, ono onak, a zakaj ovo ne radiš itd.


treba svakako imati u vidu da kud nije glazbena škola, nego se eventualno na učenje sviranje u kudu može gledati kao na grupni rad sa cijelim orkestrom.
onaj način individualne nastave jednostavno u kudu ne postoji, nije moguć. nema niti solfeggia niti ikakve posebno organizirane teoretske nastave.[/qoute]

Istina, na ovaj način mogu svirati dok ja već nekaj znam, a ne sad dok
još neznam ni trzati.


[quote=_maestro_]
unatoč svemu tome, do prije 10-15 godina, kudovi su u zagrebu bili jedino mjesto gdje se moglo učiti svirati tamburu. do tada u zagrebu nisu postojale baš nikakve glazbene škole s predmetom tambura i mogu tvrditi da su sve generacije zagrebačkih tamburaša osim ovih najmlađih kao npr. bend prava stvar stasali po zagrebačkim folklornim društvima i tamburaškim orkestrima.
znači ipak nije nemoguće, iako je daleko od idealnog.

i ja sam isto jedan od tamburaša poniklih u kudu. (iako sam paralelno išao i u glazbenu školu, samo ne za tambure, ali ipak je bilo od velike pomoći)[/qoute]

Mislim si zakaj ne iskoristiti institucije :D, kad već postoje...

Svaka škola dobro dođe dok ideš nekaj novo učiti.


[quote=_maestro_;]
u krajnjoj liniji, od samog pojedinca, njegove volje, upornosti i talenta ISKLJUČIVO zavisi hoće li postati svirač ili ne. to su nužni i dovoljni uvjeti. ako oni nisu ispunjeni, đabe su i najbolje škole. ako ti uvjeti pak jesu ispunjeni, čovjek će prosvirati i bez ikakve pomoći.
sve ostalo je manje bitno i služi kao katalizator, pospješivač u cijelom procesu. dobra glazbena škola i dobar nastavnik je najbolje rješenje, najbolji katalizator, ali ako nema toga, i sviranje u kudu može samo biti od pomoći...
Volje i uporosti imam, a sad dal imam talenta to moraju drugi reći. Čak i ak
nemam talenta nebudem prestal svirati jer me sviranje veseli, smiruje a
nekad i digne tlak jer neke stvari nejdu i nejdu dok vježbam.
Metaforiči rečeno, trebal bi cestu sa putokazima.

Budem se ovih dana raspital i u Muzičkom atelju i u glazbenoj školi
Baloković pa vam javim kaj ima novog.

Fala svima na savjetima.

_maestro_
04-12-2008, 14:00
Sviranje u KUD me baš ne privlači, zapravo bolje bi bilo reći učiti svirati u
KUDu. Za to je kriv _maestro_ :D zbog izjava da se jednostavno u KUD mora
naučiti svirati program i da tu dalje prestaje sve. ...

nažalost, ništa nije idealno.
vodim tamburaše u zagrebačkim kudovima, i to ozbiljnim i uglednim kudovima konstantno od 1982. godine.
na osnovu toga imam štošta za reći o takvom sviranju. i bilo šta kažem, nikad nije ništa niti crno niti bijelo. činjenica je da neki kudovi imaju toliko opširan i zahtjevan program da je jednostavno neizvedivo unutar 2-3 probe tjedno raditi bilo šta osim tog programa, koji je samom kudu primarna stvar i to je ono za šta oni plaćaju voditelja.

ok, uz uvjet da isti sastav orkestra ostane u kudu 2-3 godine, stigne se za to vrijeme sažvakati i dotjerati cijeli program, pa onda ostane vremena i za proširenje aktivnosti tamburaša. nažalost, tek u par navrata tokom zadnjih 26 godina sam bio u mogućnosti raditi tako što.
glavni razlog tome je činjenica da se ljudi u orkestru izmjenjuju brzo, sastav orkestra se stalno mijenja i moj posao se u biti stalno vrti u krug. dođe se do jednog nivoa, onda se sve sruši i kreće se ispočetka.

tambure su instrumenti koji se rijetko sviraju kao samostalni instrument, najčešće se sviraju u nekom orkestru ili sastavu. zbog toga i sviranje u kudu može biti kvalitetno i vrijedno iskustvo svakom sviraču, pogotovo kad je sam dovoljno receptivan i u stanju je pohvatati stvari koje se kroz takvo zajedničko sviranje daju naučiti "između redova", usput, a ne kao konkretna tema kojoj je posvećen nastavni sat.
ima takvo sviranje svoje zahtjeve, a to često i nisu tako mali zahtjevi u smislu interpretacije, pa onda ispravno savladati tehniku sviranja je nužan uvjet da bi uopće mogao svirati u orkestru... učiš se scenskom nastupu, ponašanju na sceni, mnogim detaljima koji se na prvi pogled i ne vide. sve u svemu, puno važnih stvari za sebe kao svirača možeš pokupiti svirajući na taj način.

zbog svega toga mi je žao jer mi se milion puta dogodilo da ti klinci s kojima radim, čim malo opernate, iskaču iz gnijezda i srljaju još uvijek zeleni i nedovoljno spremni na sviranje gaža i čvrga. to neiskustvo i zelenilo kasnije sami plaćaju učeći sve na bolniji i teži način, među kafanskim stolovima.

idealno rješenje bi bilo kad bi se prosjek trajanja jednog kudovskog svirača povisio s 2 na 4 godine. u takvom slučaju orkestar bi pred sebe mogao postavljati puno više ciljeve, od čega bi najviše profitirali sami svirači koji nebi bili više tako nespremni za samostalne svirke. bili bi stariji i osposobljeniji.

evo, kao primjer mogu navesti sakija, člana foruma koji je došao svirati u igk kao klinjo koji je imao solidnu tehniku za ono što se od njega u kudu očekuje i potpuno nejasnu sliku u glavi oko toga što hoće, a što neće od svog sviranja.
imao je sviračku tehniku čak bolju od mnogih koji sami za sebe procijene da su prerasli kudovske okvire i krenu svirati krstitke i rođendane sa svih 50 pjesama koje znaju, za 50 kuna po svircu... da je otišao iz igk nakon 2 godine, vjerojatno bi završio s nekim trećerazrednim tamburašima svirajući svirke poput proslave podizanja krovišta na novoj kući harmonikaševog susjeda. opet za 50 kuna i porciju ćevapa...
on je otišao nakon 4 godine kudovske svirke jer se ozbiljnije morao posvetiti svirci sa serbusima i pripremi albuma sa zvonkom bogdanom.
razlika je vrlo očita...

edit:
i voditelj (vlasnik) ovdje spominjane privatne glazbene škole muzički atelje je svirao prim u igk. 6 godina. ne vjerujem da tih 6 godina nisu ostavili svoj trag u odabiru njegovog životnog opredjeljenja. nakon igk-a je svirao i gaže s jednom od postava agramera, usput je završio glazbenu akademiju i tako to...

nido
04-12-2008, 19:43
Kako je već i napisano , muzička škola jest jedan uistinu pomak naprijed , koji je tambura ostvarila od vremena kada sam ja bio zagrijani dječak.
To je svakako neosporivo , makar moram dodati da sam ja paralelno pohađajući muzičku školu (za harmoniku) i svirajuči u dječjem folklornom ansamblu nesumnjivo preferirao folklor. Školu sam doslovce mrzio. Stvar slučaja? Pojedinca? Naravi djeteta? Možda..

Moram naglasiti da je sviranje u kudovima ravnopravno bavljenjem bilo kojim sportom , odnosno bezrezervno vrlo korisna akumulacija znanja ili energije. Nekima ide lakše , brže , nekome ne , manje je talentiran itd..
Nekad je to rekreacija prije spavanja utorkom i četvrtkom , nekome pak prozor u zanimanje , profesiju , uglavnom pozitivno i dobro je u oba slučaja.
Ofkors , slučajeva može biti još , ne samo ova dva.


Danas sam i sam u situaciji da od ljeta podižem grupu dječaka početnika , 5 raz osnovne škole , baš kao i što sam sam bio kada sam kretao.
To je zgodna dimenzija , nije se ni sada lako odlučiti na koji način voditi strategiju planske zaraze klinaca tim glazbenim blagom , na čemu prije inzistirati , kakve prioritete složiti.

Naravno da im neću , na početku davati trzalice kakvim ja sviram , te male ručice ni fizički nemogu nekada podnijeti brač, dam im suzice one bijele jurkijeve , nekom kockicu . ili mislite drukčije?
Nadalje , što bi to sada značilo , da moram nabaviti 7 primova ? jbg , nema sedam , ima tri , jedan se još stvorio od jednog roditelja , ima dva brača i čelo. Zamislite si kako može izgledati taj dječarac? Već su mu dobacili da je čelo veće od njega. Snađi se druže dok avioni kruže.
Njih je za početak trebalo i zaraziti , da ne kažem da mi je grupa puno premala po mom mišljenju , jedino povoljno je što je od njih sedam talentirano 6 , jedan se već sada vidi da je beznadan slučaj , al šta'š , djete , nek se igra ..

Sad, na notama smo od prvog sata i lagano , vježbe trzanja , pravilno držanje ručica , prva pjesmica "medo bere jagode" (ima li još kakva ideja ?) , C-dur ljestvica (s njom sam krenuo makar nisam ziher da nisam trebao s E ili A durom - kaj mislite?) , a klinci pored toga moraju ostati zagrijani i stalno ih nekako lagano navlačiti.

Hoću reći da se zasada moram zadovoljiti da otprilike četvorica (u prosjeku) efektivno u svakom trenu paze na sve faktore koje učimo , tj. nemogu u nedogled zaustavljati sve zato što jednom Pero ne drži instrument kako treba , drugi puta Štef ne poštuje prstomet koji sam zahtjevao ili šta ja znam .



Bitno je čini mi se, da oni svi skupa zavrte tu igru , da se konstantno pomalo navlače.
Upravo je to , da se malo vratim na prvi dio priče , čar grupne terapije pred individualnim pristupom. Tu oni možda postanu samo dječja škvadrica ,a možda postanu i kumovi jednog dana.

Naravno , to je samo moja sklonost , mislim da to ne isključuje potencijalnu bolju efektivnost individualnog pristupa?:vio2:

bando
04-12-2008, 23:12
Njunjo pozdrav!
Ne slažem se sa gospodinom koji ti je rekao da je u glazbenoj za tambure sve nekako "umjetno", jer i sam radim u glazbenoj školi i predajem upravo tambure kao osnovni instrument. To je dugotrajan...

Prvo, nisam ja gospodin, mlađi sam od tebe kojih 10ak godina :D:krez:

Ja sam inače svirao u KUDu donedavno (morao sam prestati zbog drugih proba - orkestri) i sviram u glazbenoj u tamburaškom orkestru, tako da sam vidio obje strane. Ne znam, ja stekao sam dojam kad tamburaši koji su u orkestru glazbene škole sviraju samo ono što piše, ne razmišljajući o ničem drugom. Imam osjećaj da oni koji sviraju npr. brač 2 uopće ne primjećuju da sviraju isto što i brač 1, samo za tercu gore ili dole (karikiram, nadam se da ste razumjeli što hoću reći).

U KUDu ti isto naučiš koreografiju po notama, ali ipak bude situacija kad se treba osloniti na vlastito uho i sam (trenutno) skidati neku melodiju.
U glazbenoj se sluh razvija na druge načine, ali mnogi tek kasnije počnu povezivati stvari koje uče na solfeggiu i orkestru.

U KUDu je i cijela atmosfera ležernija, nema ocjena ni opravdanih/neopravdanih nastupa, a i tu su turneje...


Ovo sve je samo moje viđenje...

Umoran sam sada i pišem nakon napornog dana, tako da ako je nešto nerazumljivo, rado ću pojasniti...

saky
05-12-2008, 00:32
...on je otišao nakon 4 godine kudovske svirke jer se ozbiljnije morao posvetiti svirci sa serbusima i pripremi albuma sa zvonkom bogdanom.
razlika je vrlo očita...


samo da malo prokomentiram ovo, nadam se da mi neces uzeti za zlo..malo sam vise od 4 godine proveo u orkestru, ali tko jos broji :) serbus nije jedini razlog sto sam prestao, cak bi rekao da nije uopce razlog..najveca stavka je glazbena skola koja mi jednostavno oduzima previse vremena (klavir itd.)..a s druge strane ja se jos uvijek nekako (utopijski valjda) ne smatram bivsim clanom IGK-a, previse je toga u meni da bi se samo stalo tako odjednom..trenutno nemam vremena dolaziti na probe, vidjet' cemo u buducnosti kako ce se stvari odvijati..eto toliko u ovaj kasni sat :)

dkranjce
05-12-2008, 06:46
Bitno je čini mi se, da oni svi skupa zavrte tu igru , da se konstantno pomalo navlače.
Upravo je to , da se malo vratim na prvi dio priče , čar grupne terapije pred individualnim pristupom. Tu oni možda postanu samo dječja škvadrica ,a možda postanu i kumovi jednog dana.

Naravno , to je samo moja sklonost , mislim da to ne isključuje potencijalnu bolju efektivnost individualnog pristupa?:vio2:

Nešto slično i ja pokušavam primijeniti, s tim da ukoliko netko odskače u pozitivnom smislu dodajem i individualne sate; grijeh mi je ako mala(c) ima volje i talenta čekati da se i ostali priključe...

_maestro_
05-12-2008, 10:54
samo da malo prokomentiram ovo, nadam se da mi neces uzeti za zlo..malo sam vise od 4 godine proveo u orkestru, ali tko jos broji :) ...
baš tako... ja ne brojim i ne vodim točnu evidenciju. puno mi je važniji onaj ukupni, opći dojam od točnih brojki.
osim tebe, mislim da sam i spominjući zdravkovih 6 godina u igk također umanjio cifru za koju godinicu.
to je valjda zbog mog potisnutog dojma da je kratko trajalo, pa onda tako iskažem kroz brojke

Danas sam i sam u situaciji da od ljeta podižem grupu dječaka početnika , 5 raz osnovne škole , baš kao i što sam sam bio kada sam kretao.
osobno ti na tome ne zavidim. za raditi s djecom tog uzrasta treba biti više pedagog nego li muzičar. treba imati žicu za to. ja sam shvatio nakon nekih pokušaja da je nemam i odustao.
svi koji su u tom važnom segmentu, uvođenju djece u tamburaški svijet pokazali dobre rezultate su po svojoj profesiji učitelji, nastavnici... dražena vargu, danka mazuta, zorana lušića smo ovdje već spominjali više puta.

uglavnom, važno je da svaki voditelj prepozna i pronađe okruženje u kojem on sam najbolje funkcionira i gdje daje najbolje rezultate. svi smo mi različiti, neki se bolje snalaze s početnicima, neki s naprednijim sviračima, a neki funkcioniraju dobro jedino s profesionalcima.


U KUDu ti isto naučiš koreografiju po notama, ali ipak bude situacija kad se treba osloniti na vlastito uho i sam (trenutno) skidati neku melodiju.
U glazbenoj se sluh razvija na druge načine, ali mnogi tek kasnije počnu povezivati stvari koje uče na solfeggiu i orkestru.

folklor, odnosno pristup glazbi u folkloru je po defaultu daleko slobodniji nego u umjetničkoj glazbi.
ako je brahms nešto napisao tako kako je napisao, to se mora taki i odsvirati. u folkloru toga nema, nije toliko strogo. svaki primaš svira neku svoju verziju drmeša. i nijedan nije u krivu. nešto sam malo u životu išao po terenu i svirao s raznim djedovima koji su znali te svoje narodne plesove (tzv. kazivači)... snimao sam sve to, analizirao itd...
moj zaključak poslije svega je ne samo da će 2 violinista iz istog sela odsvirati istu temu svaki na svoj način, nego će i jedan svirac različito odsvirati dva ponavljanja iste teme. i koji je način ispravan? toga nema, svi su ispravni. e onda je na obrađivaču da postavi dionicu suvislo poštujući sve glazbene značajke do kojih je došao. iako su same teme odsvirane na različite načine, ipak postoje bitne zajedničke karakteristike kojih se moramo držati. stvar je znanja i sposobnosti obrađivača da ih uoči i ispravno primjeni...
radeći sa svojim folklornim svircima nikad nisam inzistirao na doslovnom odsviravanju nota koje su napisane. imaju prostora i slobode za svoju interpretaciju. reagiram tek kad njihovo sviranje počne izlaziti iz nekih stilskih okvira ili kad bitno mijenja glavne okvire predviđene aranžmanom...
neki drugi ipak inzistiraju da se nešto svira tako i nikako drugačije, a to barem u folklornoj svirci nije nužno. početnici imaju note, a napredniji neka nađu svoje rješenje, ako im bolje paše, uz uvjet da ne mijenjaju bitno cjelinu.

Zlajo
05-12-2008, 13:36
@_maestro_; nemam vremena za pisanje, ali ukratko: :top::):top:, to je to...

KDL
05-12-2008, 13:59
Slažem se ja sa svime prethodno napisanim, od maestra, preko sakya, pa do tebe bando!!!
No, ipak mislim da bi svi početnici, mladi tamburaši koji kreću taj svijet trebali proći što kvalitetniju obuku za početak! To govorim iz osobnog iskustva, jer ja nisam imao takvu priliku, učio sam obilazeći svirke Dukata, Dika, Berde Banda... pa do Cigana, i samo kažem da je to mukotrpniji i teži put. Nemam apsolutno ništa protiv sviranja KUD-u, samo sam mišljenja da i tamo trebaju biti ljudi koji mlade uzraste mogu, tj. trebaju navesti na pravi put! Svirao sam u KUD-u, i puno toga sam krivog naučio od starijih tamburaša koji su tada svirali. Poslije, kada sam to krenuo ispravljati-muke žive!!! Danas je sve to dakako drugačije, u pozitivnom smislu naravno! I sam učim klince u glazbenoj školi u Požegi, i to već od 9 godina, pa nadalje, učim isto tako i u nekim KUD-ovima, no to je već četverogodišnji tečaj, i nema veze sa glazbenom (među nama-to radim na crnjaka)!
Nisam te htio uvrijediti "bando", samo sam ti (iz iskustva) htio pokazati da se ipak najprije držiš glazbene škole i orkestra, a kada tu izbrusiš svoje znanje, moći češ svirati bilo gdje, i bilo s kim!!!
Pozdrav!

Blank...
05-12-2008, 15:59
pri tome treba imati u vidu da svaki kud ima svoje prioritete

Voditelj u KUD-u... Što je to? :krez: :bonk:



U KUDu ti isto naučiš koreografiju po notama

Koreografija po notama... Što je to? :bonk: :krez:

Uzmi bratko instrument, slušaj što se svira, skidaj i snađi se. Tako je u 2 u kojima sam ja u svojoj kratkoj tamburaškoj karijeri prošao...

_maestro_
05-12-2008, 20:25
Voditelj u KUD-u... Što je to? :krez: :bonk:
a šta se ti žališ? :D
koliko sam uspio skužiti preko foruma, tvoj voditelj je budo. sad, je li to u kudu ili nekom orkestru... nije bitno, imaš čovjeka koji ti može olakšati puno stvari oko sviranja tambure. znači, nemaš se šta žaliti. moš bit sretan i zadovoljan.

basdžija
05-12-2008, 22:14
a šta se ti žališ? :D
koliko sam uspio skužiti preko foruma, tvoj voditelj je budo. sad, je li to u kudu ili nekom orkestru... nije bitno, imaš čovjeka koji ti može olakšati puno stvari oko sviranja tambure. znači, nemaš se šta žaliti. moš bit sretan i zadovoljan.na žalost , mi se vidimo 2 puta godišnje - pred smotru u kobašu i pred godišnji koncert , tako da im dođem kao hitman :krez::krez:
blank je tipični primjer samoukog primaša ( neizlječenog gitariste :D ) koji svira u kudu iz čiste zabave ( ako sam ja to dobro shvatio ) i dobro to njemu i ide s obzirom na sve .
sad ga pokušavam nagovoriti na kraću trzalicu za prim , a i pokušavam ga regrutirati u orkestar , ali na e basprim jbg tu smo tanki :bonk::bonk:

Blank...
05-12-2008, 22:18
a šta se ti žališ? :D
koliko sam uspio skužiti preko foruma, tvoj voditelj je budo.

Najn. On se zaleti do nas tri do četiri puta godišnje da nas malo dotjera u red kad treba nešto, za nas, ozbiljnije pripremiti. Ali i u tim kratkotrajnim susretima uvijek nešto naučim :)

Blank...
05-12-2008, 22:29
na žalost , mi se vidimo 2 puta godišnje - pred smotru u kobašu i pred godišnji koncert

Evo, čovjek me prestiže u riplaju za minutu :D

blank je tipični primjer samoukog primaša ( neizlječenog gitariste :D ) koji svira u kudu iz čiste zabave

Pa, zapravo, da. Zabave, i ljubavi prema glazbi i sviranju. Da nije toga gdje bi jednog vonabi električnog shredera :gitra: natjerao u tamburaše :D I ne samo tamubraše ima tu i još nečega :bonk:

i dobro to njemu i ide s obzirom na sve .

:stid: Oh, hvala! :D


sad ga pokušavam nagovoriti na kraću trzalicu za prim

To će se svakako dogoditi! Samo je stiska i gužva na poslu tako da uopće nema šanse da stignem do majstor Jure po novu trzaličičicu :D


, a i pokušavam ga regrutirati u orkestar , ali na e basprim jbg tu smo tanki :bonk::bonk:

Što se toga tiče. Na tri strane sam pokušao iskopati bugariju koja bi ga odglumila. Za sada s dvije strane negativan odgovor, a s treće se još čeka presuda. Pa ćemo vidimo...

saky
05-12-2008, 23:06
Nisam te htio uvrijediti "bando", samo sam ti (iz iskustva) htio pokazati da se ipak najprije držiš glazbene škole i orkestra, a kada tu izbrusiš svoje znanje, moći češ svirati bilo gdje, i bilo s kim!!!
Pozdrav!

samo da kazem da mi se svidja nacin na koji razmisljas..zivio!

NJUNJO_HR
06-12-2008, 03:05
Drago mi je da sam potpalil ovu temu jer stvarno nema puno tema za nas
početnike. Djete sa kojih 9 god dog ga roditelj upiše u glazbenu/KUD/ili nekaj treće
nezna za forume i nemože dijeliti savjete, ali vi stariji zato možete.

Slažem se ja sa svime prethodno napisanim, od maestra, preko sakya, pa do tebe bando!!!
No, ipak mislim da bi svi početnici, mladi tamburaši koji kreću taj svijet trebali proći što kvalitetniju obuku za početak! To govorim iz osobnog iskustva, jer ja nisam imao takvu priliku, učio sam obilazeći svirke Dukata, Dika, Berde Banda... pa do Cigana, i samo kažem da je to mukotrpniji i teži put. Nemam apsolutno ništa protiv sviranja KUD-u, samo sam mišljenja da i tamo trebaju biti ljudi koji mlade uzraste mogu, tj. trebaju navesti na pravi put! Svirao sam u KUD-u, i puno toga sam krivog naučio od starijih tamburaša koji su tada svirali. Poslije, kada sam to krenuo ispravljati-muke žive!!! Danas je sve to dakako drugačije, u pozitivnom smislu naravno! I sam učim klince u glazbenoj školi u Požegi, i to već od 9 godina, pa nadalje, učim isto tako i u nekim KUD-ovima, no to je već četverogodišnji tečaj, i nema veze sa glazbenom (među nama-to radim na crnjaka)!
Nisam te htio uvrijediti "bando", samo sam ti (iz iskustva) htio pokazati da se ipak najprije držiš glazbene škole i orkestra, a kada tu izbrusiš svoje znanje, moći češ svirati bilo gdje, i bilo s kim!!!
Pozdrav!

KDL, e takvo je i moje razmišljanje. Mislim, kam da ja idem svirati kad još
neznam ni trzati kak spada. Ja još uvijek sviram na drugom položaju, jer
po knjigama koje imam nisam došel dalje. Daleko sam još od toga da se
šećem po vratu. Nisam došel daleko jer mi je glupo žuriti se i reći, e to
ja sam sad nekaj pošel, a kad ono zasviram i majka mi pokriva uši :D.
Nadam se da me razumijete.

Trenutno bi ja htel naučiti svirati na način da se ne moram previše žuriti
i da temeljne stvari naučim dobro odsvirati.
I kak veli KDL:
"Nisam te htio uvrijediti "bando", samo sam ti (iz iskustva) htio pokazati da se ipak najprije držiš glazbene škole i orkestra, a kada tu izbrusiš svoje znanje, moći češ svirati bilo gdje, i bilo s kim!!!"

To i sad osjećam da koži vezano uz faks. Jer sam se stvarno zafrkaval puno
i dosta predmeta sam položil sa minimalnim znanjem, a sad mi u drugim
predmetima te stvari fale i moram sve ispočetka učiti.
Nebi htel da mi se to i sa tamburom desi jer sam još uvijek punoglavac.

samo da kazem da mi se svidja nacin na koji razmisljas..zivio!

saky pozdrav. ja sam onaj dečec kaj je pročital na forumu da imate
promociju i došel na nju. fala još jedno tebi i tvojim dečkima za jedno
nezaboravno i vjerojatno ne tak skoro ponovljivi iskustvo. skidam kapu.


e sad dalje, to možda kaj drugi imaju drukčije mišljenje ne znači da su u
krivu. njihov je put jednostavno bio suprotni od ovoga gore navedenog.
Sviranje u KUDu, bendu, orkestru smatram sve kao jedno pozitivno
iskustvo i učenje nečeg novog a sličnog.

Dal ste vidli snimke ovih učitelja. Svetlana Krajna (http://www.youtube.com/watch?v=NFhIKnVOnPM) ili na Tatićevoj stanici
od Zvonimira Tonkovića (http://www.youtube.com/watch?v=NFhIKnVOnPM), pa čak i do nedavno spomenuog Bakoja(on nije učitelj, još?).
Svi su odlični. Sad stvrno neznam kaj sam htel reći jer sam izgubil nit vodilju,
jer pod gasom pišem :pivo:.

Al ono kaj mene zanima, dal želi neko voditi malog punoglavca željnog
da postane žabac, a kasnije i princ? Di i koje su to osobe koje kuju vruće željezo?(u belom Zagreb gradu naravno) Pa ak može odgovor na to pitanje.

bando
06-12-2008, 08:29
Nisam te htio uvrijediti "bando", samo sam ti (iz iskustva) htio pokazati da se ipak najprije držiš glazbene škole i orkestra, a kada tu izbrusiš svoje znanje, moći češ svirati bilo gdje, i bilo s kim!!!
Pozdrav!

Nisam se ja uvrijedio :krez:, sve je ok, pa to su sve samo naša mišljenja. Cijelokupno gledano, nemam ja ništa protiv glazbene (da imam nebi išao u nju i odvajao toliko vremena), samo eto ja sam takav dojam dobio - da je KUD nekako bliži tamburašima... I da, cijelo vrijeme mislim na "uređene" KUDove, gdje su dobri voditelji tamburaša, gdje bude više od 4 tamburaša po probi i tako...

buky1
06-12-2008, 08:50
To će se svakako dogoditi! Samo je stiska i gužva na poslu tako da uopće nema šanse da stignem do majstor Jure po novu trzaličičicu :D

ma to ti lako ja i basdžija sredimo, i sinoć smo par podrezali :D:krez:

Blank...
06-12-2008, 09:54
ma to ti lako ja i basdžija sredimo, i sinoć smo par podrezali :D:krez:

I, s koje strane bolje zvuči :krez:

basdžija
06-12-2008, 15:37
I, s koje strane bolje zvuči :krez:pa sa ove kraće :krez::krez::krez:

buky1
07-12-2008, 11:20
Što se toga tiče. Na tri strane sam pokušao iskopati bugariju koja bi ga odglumila. Za sada s dvije strane negativan odgovor, a s treće se još čeka presuda. Pa ćemo vidimo...

možda ćeš ,mislit da se zajebavam, ali...

U interšparu sam vidio gitaru za 199kn. Sutra ili preksutra idem po nju (ako žena da pare... Mada, pare i nisu toliki problem, koliko pizdi zbog toga što sam i onu stojeću lampu bacio van da imam di tambure držat :krez:) pa probavam po tamiševom receptu napravit basprim... sad oće a il e ispast vidićemo.. mada, za a basprim je malo ovelika ali za e bi mogla bit taman... Slike i sve o prepravljanju naravno slijede... Ako uspije, eto ti ideje da riješiš problem

Blank...
07-12-2008, 13:40
U interšparu sam vidio gitaru za 199kn. Sutra ili preksutra idem po nju (ako žena da pare... pa probavam po tamiševom receptu napravit basprim...

Hehe, i ja sam ju vidio, čak i probao, baš u Petak i ista stvar mi je pala na pamet :bonk: Ali sam zaključio da takvo čudo kvalitetom zvuka nikako ne bi zadovoljilo za orkestar. I da bi se pragovi pojeli u roku odmah, kad se na to stave našpanane metalne žice... Pa sam odustao.

sad oće a il e ispast vidićemo.. Slike i sve o prepravljanju naravno slijede... Ako uspije, eto ti ideje da riješiš problem

Slike, i sve o prepravljanju, naravno, očekujemo :D A ako ispadne dobro, tko zna možda si i ja nabavim jednu pa ju tuniram :krez:

buky1
07-12-2008, 14:07
pa i ja sam bio u petak... mozda si ti onaj što je obilazio oko nje ko mačak oko vruće kaše taman kad sam ja dolazio:krez::D

Blank...
07-12-2008, 23:12
Moguće, tko zna, možda smo i neki rod :D :krez: